söndag 27 december 2009

hundrädd?

Ibland frågar folk om man är hundrådd. Vafan är det för fråga? Nej jag är inte rädd för golvmoppshundar, däremot om det står en lös doberman med fradga runt munnen och skäller på andra sidan vägen, då ber jag till den gode lastbilschauffören - helgat vare ditt namn - att bromsa nu inte när detta odjur kastar sig över vägen för att slita halspulsådern av mig. (Detta baserat på en verklig händelse i Valence, Januari 2009 där hunden nöjde sig med att skrämma vettet av mig från andra sidan vägen - som var vältrafikerad, tack och lov.)

Nej jag tycker att kamphundar ska klassas som vapen; innehav kräver licens. Vidare skulle jag inte bromsa eller väja för en okopplad hund. Hundar ska hållas kopplade, oavsett om ägaren anser att hunden är snäll. Jag slår vad om att över 90% av alla hundägare som har blivit dödade av sin doberman har ansett att "hunden är ju så snäll".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar